Limonlu Cupcake


Cupcake

" Cupcake sözcüğü ilk kez 1828 yılında Eliza Leslie'nin " Receipts " yemek kitabında geçmiştir.

Genellikle küçük, ince bir kâğıttan veya alüminyumdan kek kalıbında pişirilir. Büyük keklerde olduğu gibi kekin üzerine eklenen süslemeler, soslar cupcakelerde de kullanılmaktadır. "



Malzemeler
  • 55 gr. tereyağı
  • 110 gr. şeker
  • 190 gr. un
  • 1 yumurta
  • 60 ml. süt
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı vanilya
  • 1 adet limon kabuğu
  • Badem
Krema için;
  • 1/2 su bardağı krema
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
Yapılışı
  1. Oda sıcaklığında tereyağı, şekeri ve bir limon kabuğunu krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Yumurtayı ve sütü de ekleyip karıştırmaya devam edin.
  2. Bir karıştırma kabında un, tuz ve kabartma tozunu karıştırın.
  3. Sıvı karışıma unu eleyerek ekleyin ve karıştırın.
  4. Pişirme kağıtlarına cupcake karışımını paylaştırın.
  5. Önceden 160 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk pişirin. Pişen cupcakeleri 15-20 dk. soğumaya bırakın.
  6. Kremanın içine pudra şekerini ekleyip, mikser ile sertleşinceye kadar çırpın. 25-30 dk. Buzdolabında bekletip kullanın.
  7. Soğuyan cupcakeleri krema ile kaplayıp üzerini bademli süsleyin.
 Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. facebook sayfanızda yazdığım gramla ilgili soruma cevap alabilirsem bunu deneyceğim :) fotoğraflar harika. ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hakikaten fotolar harika, lezzetler de harika. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. " LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI

    facebook sayfanızda yazdığım gramla ilgili soruma cevap alabilirsem bunu deneyceğim :) fotoğraflar harika. ellerine sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler... "

    - Teşekkürler. Ölçüler için kategorilerden "Mutfak Ölçüleri" kısmından yararlanabilirsiniz.

    " Elif'in defterinden dedi ki...

    Hakikaten fotolar harika, lezzetler de harika. Ellerine sağlık. "

    - Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. canım benim ellerine sağlık daha önce keklerinin tadına bakmıştım çok lezzetliydi tariflerini bekliyorum

    YanıtlaSil
  6. harıka gorunuyorlar ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  7. Tek kelime ile harika gorunuyorlar, ellerinize saglik.

    Harika bir yil diliyorum tekrar, saglikla, bereket ve mutlulukla.

    Sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  8. Canim blogunu yeni kesfettim ve hemen izlemeye aldim...

    Ben henüz yeniyim....Sende buyur gel istersen :-)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ennnfes görünüyor, akşamın bu saatinde sen de benden yemelisin diyor resmen. kesinlikle midemde olmalılar..bu arada bloğunuzu yeni keşfettim, bayıldım, övgüler övgüler dolu cümleler hak ediyorsunuz fakat bi an önce kalkıp tarifi deneme istediğimden bu cümleleri sıralayamayacağım sanırım (:

    YanıtlaSil
  10. Ooooo Süper görünüyorlar.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Julyencim selam..Blogunu yeni buldum,çıkamıyorum..tariflere bayıldım..ellerine sağlık..cupcakeler muhteşem görünüyor..hemen denemeli...seni takipteyim..tanışmaya beklerim..sevgilerimle nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar gibi bende geldim tanıştığıma memnun oldum.
    benim kızım cupkek muffin hastası bende çok yaparım ellerine sağlık.
    beklerim.

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuş. Tebrikler. Bende deneyeceğim.

    Teşekkürler

    Murat

    YanıtlaSil
  14. çok güzel tarif,görüntüsü ise süper,ellerinize sağılık.

    YanıtlaSil